Owl City - Ocean Eyes (2009)

Aki nagyon szereti ezt az együttest, az most ne nézzen ide.




Legutoljára akkor unatkoztam ennyire egy album meghallgatása közben, mikor The Starting Line-t hallgattam. A különbség csak annyi, hogy az egy nagy kalap értékelhetetlen szar volt, ebben meg azért van némi fantázia. A fantáziát odáig értem, hogy synthpop-ban azért szerintem relatíve könnyű zenét csinálni, hiszen SZINTETIZÁTOR, emberek, annyi benne a lehetőség, ha valaki jól használja ki, remek dolgokat lehet összehozni.
  Természetesen a Fireflies kapcsán ugrott be, hogy a Tia (az vagyok én) most Owl City-t fog hallgatni, a klipje is tetszett, a dal is, aztán olvastam is róluk, utánanéztem, alakulás, EP, LP, miegymás. Aztán a tegnapi nap folymán belehallgattam a Cave In-be, itt már tudtam, hogy nem leszünk barátok.

  A baj ott van, hogy ilyen butyuta zene. Nem tudom, hogy a klippel ezt viccesen akarják e ábrázolni, mint a "menteni, ami még menthető" elvet, vagy ők ezt így halálosan komolyan gondolják, azt tudom, hogy ez nekem nem tetszik. Adam Young, az énekes persze nem tehet erről a fáradtkás hangjáról, arról viszont igen, hogy mi az istennek kell még tompítani rajta, de ő tudja.
  Különösebben mindegyik dal ugyanolyan, el tudnám őket képzelni egy Jim Carrey film elején, amint a Dental Care-t játszák, ahogy öltönyben, aktatáskával kilép pasikám a házából, odaint a szomszéd néninek, majd beszáll a metálfényezésű kocsijába, és elhajt munkába, ahol majd humoros dolgok történnek.

  Enyhítő körülményeket sem találok nagyon, hogy őszinte legyek, nem is akarok, a Fireflies természetesen még mindig tetszik, meg talán még a Vanilla Twilight, de itt kifújt. Vagy én vagyok eltévedve a synthpop jelentését illetően, vagy ez tényleg nem valami jó. De ha az előbbi eset állna fent, az sem azt jelentené, hogy ez egy rossz synthpop album. Ez csak egy rossz album. Tökmindegy, milyen műfaj.
  10/3, mert örülök, hogy próbálkoznak, az ilyen stílusú zene (akármi is legyen) nem tűnik valami népszerűnek, örüljünk, ha valaki frissít néha a trenden, nem igaz?

Kérdés: A Fireflies közben csak engem emlékeztet rohadtul a The Big Pink - Dominos c. számára? Biztos én emlékszem rosszul, de fura akkor is.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése