Éppen a napokban vettem fel ismét a kapcsolatot egy norvég ismerősömmel, és szóba hozta ezt a bandát is, akiket a közeljövőben kétszer fog élőben látni, mielőtt visszavonulnának albumot készíteni.



  Amilyen béna vagyok, azt az albumot éppenséggel nem sikerült megszereznem, amit szerettem volna, de végülis a Våre Demoner sem egy rossz anyag, régi demókat vettek fel újra a lemezre, ami hogy hátrány e, vagy előny annak tekintetében, hogy kinek mennyire sikerül ez alapján megszeretnie őket, azt eldönteni nem az én tisztem, csak annyit mondhatok, hogy nekem nagyon tetszett.
  A norvég alternatív rock együttest sokszor gipsy rock-ként is emlegetik, ami a vonósoknak és a harmonikának köszönhető leginkább, de nem csak ez különleges az együttesben, amellett, hogy a zenekar egyike az első "nem black-metált" játszó norvég bandáknak, könnyen felismerhetők zenéjük instrumentális részének egyedisége miatt, és az énekes, Janove rendkívül különleges hangja miatt. (A gázmaszkos zongoristáról nem is beszélve.)

  Amellett, hogy a banda megkapta az év koncertjét adó zenekara díjat 2002-ben, valamint Európa legjobb élő show-it adó együttesének lettek nyilvánítva, beszélni kell arról is, hogy mi alapján nyerték el sok zenekedvelő szeretetét. A zenekar nagyszerűen dolgozik a dallamokkal, és főleg a dalszöveggel. Habár norvégül énekelnek, utánanéztem egyik-másik szövegüknek, wikipédián és egyéb oldalakon is kiemelik sötét szövegeiket, melyek olyan témákat ölelnek fel, mint mentális betegségek, politika, háborúk, a dalok története gyakran összekapcsolódik, szereplőket szőnek bele, és így tovább.
  Gyakorlatilag nekem minden dal tetszik a 2009-es albumukról (a 2001-esnek jobban örültem volna, de még nem adtam fel a vadászatot), de hogy valami kapaszkodót adjak, az ilyen dalokkal kezdeném, mint a KavalérMedisin&Psykiatri (találjátok ki, miről szól), Die PolizeiSeňor Torpedo, és Stormfull Vals, ezek a kedvenceim. Garantáltan elragadó vokál és zenei aláfestés, egy kis újdonság az alternatív rock világában.

Nálam 10/9. A 10/9, ami gyakorlatilag 10/10.

Egy kis segítség azoknak, akik esetleg kedvet kaptak hozzá.


1 megjegyzés:

Juliet írta...

Magyar kritika egy Kaizers-lemezről, ráadásul pozitív, ez aztán a meglepetés:))) Egyetértek, imádom ezt a lemezt, és külön örülök, hogy nem olyan, mint a Maskineri, ami nem igazán fogott meg. Amúgy, ha még mindig vadászol az Ompa Til Du Dør-ra, akkor én több, mint boldog lennék, ha valahogy eljuttathatnám hozzád:)) Írj, ha gondolod: aranycsikesz@freemail.hu

Megjegyzés küldése