Bővelkedtünk idén is nagyszerű videókban, ideje kicsit rendet tenni közöttük. Számomra nagyon sokat tud számítani egy-egy ötletes vagy szép klip, és 2010-ben is sokat találtam, amely nagyon is tetszett. Nagyon nehéz volt rangsorolni őket, nem is feltétlenül vagyok vele elégedett, de hosszas töprengés után így alakult a lista:

15. 30 Seconds to Mars - Hurricane

Ez a videó az utolsó pillanatban került fel a listára. Nagy megbotránkozás vette körül, mikor kiadták, amin én félig meglepődtem (mivel ennél sokkal céltalanabbul magamutogató videókat tudnék ezerszámra felsorolni), másrészt pedig el is fogadtam valamennyire, mert Jared Leto megint csak rendesen döntögette itt a szabályokat. Készült egy maratoni hosszúságú, epikus, számomra még nagyrészt érthetetlen mozi ehhez a csodás számhoz, én pedig leginkább elismeréssel adózom, hogy a nagysikerű banda még mindig képes a maga útját követni. Emiatt érdemlik a 15. helyet idén nálam. (a link mögött is a cenzúrázott változat van, akit érdekel, megtalálja azért az eredetit :)

14. Interpol - Lights

A lassú, vészjósló, építkező dalhoz készült rettentő hangulatos klip elsőre beszippantott, tökéletes prezentálása ennek a furcsa szerelmes számnak. Videó és zene kéz a kézben járnak, szeretem az ilyen egységes dolgokat.

13. Ellie Goulding - Guns and Horses

Az egyik kedvenc dalom az énekesnőtől, és nincs is más indokom erre a helyezésre, mint hogy itt is nagyon tetszik a hangulat, az egész díszlet és ruhák, a dinamika.. tulajdonképpen minden.

12. Florence + The Machine - Cosmic Love

Hasonló indokokkal, mint Goulding kisasszony esetében, itt is az egyik kedvencemről van szó az énekesnő lemezéről, és egy csillogó, dinamikus, gyönyörű videót készítettek hozzá, ami nagyon megy Florence stílusához, számomra pedig egy igen kellemes meglepetés volt.

11. Tired Pony - Dead American Writers

A videó, melyben nem történik semmi, mégis újra meg újra meg tudom nézni, és nem válik unalmassá. Ez egyrészt a dal "hibája", másrészt Joseph Gilguné, aki a klipben szerepel, és tesz úgy, mintha Gary Lightbody hangján énekelne. Nekem pedig ennyi elég is volt ahhoz, hogy a tizenegyedik helyre tegyem a videót.

10. OneRepublic - Good Life

Itt is a dal és a klip tökéletes egységéről van szó, egy vidám, kedves dalhoz egy vidám, játékos videó való, és ezt a OneRepublic-fiúk nagyon jól össze is rakták. A mezőn járkáló és zenélgető bandatagok átadják az embernek az üzenetet, ami nagyon is tetszik - itt egy tizedik hely cserébe!

9. 30 Seconds to Mars - Closer to the Edge

Újabb Mars-videó, ezúttal egy többnyire koncertfelvételekből összerakott nagyon hatásos, nagyon ütős kis montázs, az ember szinte átérzi, milyen lehetett ott tombolni a turnéállomások egyikén a bandával. A videó elé, mögé és közbeszúrt személyes üzenetektől pedig csak még meghatóbbá válik a dolog. Nekem ez az egész nagyon bejött, az év egyik legnagyobb húzása volt az együttestől szerintem.

8. Kråkesølv - Skredder

Nem találtam annak ellentmondó adatot, hogy a norvég együttes 2010-es albumáról nem 2010-ben jött volna ki ez a videó, tehát itt is van, bekerült a sorba, és igen előkelő helyre, ami - mint nálam azért elég gyakran - a klip hangulatának számlájára írható. A hóban táncot lejtő lány egyszerű motívuma megfogott, és a dalt is nagyon szeretem, ennyi az egész.

7. Ólafur Arnalds - Hægt, kemur ljósið

Most mit mondhatnék - szárnyaló papírmadár, zongorás zene, a szabadság érzése, és Helyna máris hetedik helyre teszi ezt az egyedi képi világú, igencsak lélekhez szóló kis videót.

6. Arcade Fire - We used to wait

Innentől kezdve pedig vérre menő harcok folytak az egyes videók helyezései között, leginkább azt sajnálom, hogy nem sűríthettem be őket mind az első helyre. Az Arcade Fire nem vált a szívem csücskévé idén, de jópár számot szeretek tőlük és nagyon érdekes zenét játszanak, ezzel az egyedi videóklippel pedig majdnem az első ötbe betörtek. De csak majdnem. Interaktív videóról van szó, hozzá pedig ez a nagyon erőteljes, zseniális dal - őszintén szólva tényleg azt gondoltam, előrébb végeznek majd.

5. Editors - Eat Raw Meat = Blood Drool


Mit is tehettem volna? Az Editors agymenését egyszerűen értékelni kell. Elborult és sötét, de igaz. Már maga a dal (és a dalszöveg) is nagyon beteg, hát még az utalásokkal és jelképekkel teli animációs film; kell hozzá egy lelki beállítottság, de nekem betalált teljes mértékben.

4. Mew - Beach


A már 2009-ben megígért videó, a 'Repeaterbeater' és az 'Introducing Palace Players' után a sorozat harmadik tagja év elején érkezett meg a dán csapattól. Sikerült a nagyjából két perces számból egy szép hosszú videót összehozniuk, koncepció és megvalósítás is csillagos ötös, lehet találgatni, hogy miről is szól. Az egyedi hangulat itt is megtette a hatását.

3. Kaizers Orchestra - Hjerteknuser


Végül is a harmadik helyezést a norvég banda videója kapta meg, amely a készülőben lévő Violeta Violeta lemez egyik single-jéhez készült. Azt kell hogy mondjam, számomra a Kaizers Orchestra legjobb eddigi videója, jó látni, hogy ebben is változnak és fejlődnek. Csodás dal, gyönyörű videó - harmadik hely.

2. iamamiwhoami - y


Hajszálnyival lemaradva az első helyről, itt jön legújabb üdvöském egyik klipje is. Az 'y' című dalhoz készült művet írtam ugyan ide, de ahhoz, hogy valóban átérezze az ember az egész történet erejét, a legjobb megnézni az összes többit is. Olyan, mint egy folytatásos, kissé zavaros, elvont filmsorozat. Minden videó hozza a nagyon jó minőséget, az ötleteket és az egyedi zenéket is. Az 'y' a legutolsó hosszabb lélegzetű videó, nekem a kedvenc dalom is tőlük, jelenleg. Ugyan azt nem tudom, önmagában érthető-e a klip, ezért is említettem meg, hogy mi is a helyzet ezzel az egész projekttel - és így tulajdonképpen ezt az egészet értékelem a második hellyel.

1. Jónsi - Go Do


Nem, képtelen voltam nem ezt a videót tenni az első helyre. Már majdnem - de aztán mégsem. Hűséges vagyok, eszembe jutott az is, mennyire meg voltam őrülve érte korábban, és hogy tulajdonképpen emiatt a videó miatt kezdett el érdekelni az izlandi zenész. Jónsi személyiségét tökéletesen bemutatja az egész albuma, ez a dal, és ez a színes, kavargó videó is. Ugyan tényleg alig tudtam sorrendet felállítani már itt a lista elején, a 'Go Do' egyértelműen megtalálja a helyét az első helyen.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése