Idén júliusig meg voltam róla győződve, hogy 2010 a női előadók éve. Augusztusban aztán a fiúk is elkezdték learatni a rájuk váró babérokat, mi mégsem feledkeztünk meg a lányokról. 

15. Ayria
  Ayriát leginkább Emilie Autumnhoz hasonlíthatnám, hiszen hasonlóan néznek ki, és a zenei elképzeléseik is hasonlóak, azonban Ayria sokkal erőszakosabb, gátlástalanabb és elektronikusabb, mint Autumn. Ennek ellenére élveztem Hearts for Bullets című lemezét, és becsusszanhatott a lista végére.

14. Tina Dickow
  Dickowt már ismerem egy ideje, azonban 2010-ben legnagyobb meglepetésemre előállt egy lemezzel, és erre csak nagyon az év végén jöttem rá. Kedvelem kicsit countrys hangját, a rengeteg akusztikus gitárt, a szép szövegeket. A dán hölgy zenéjét röviden úgy jellemezhetném, hogy lányos és nagyon érzékeny.

13. Laura Marling
  Míg Laura Marling sokakat meghódított I Speak Because I Can című lemezével, addig én nem egészen tudtam megérteni a mondanivalóját. Elismerem azonban, hogy csodás hangja van, napjaink női előadói közt az egyik legjobb, éppen ezért fért fel még a listára.

12. Polly Scattergood
  Scattergood egy nagyon kis szolíd, rövid albumkával állt elő tavaly, amit én ismét késve csak idén hallottam. Habár az essexi Colchester-i hölgyemény zenéjét sokan intenzívnek, sötétnek írják le, én végig nagyon jól éreztem magam. Könnyed vokál sok gitárral és minimális elektronikus alappal. Bejött.

11. Bat for Lashes
Ez történik, ha lekésem az albumok kiadását, utána csak nagyon későn jutok el odáig, hogy végre meghallgassam. Ez történt Natasha Khan esetében is, és rögtön meg is bántam, hogy nem figyeltem oda. Khan egy nagyon kreatív, talpraesett zenész, egészen váratlan húzásokkal teszi izgalmassá a zenéjét, erre van leginkább szüksége a brit alternatív zenének.

10. Terra Naomi
  Terra Naomi számomra mindig is egy érdekes énekesnő volt. A Youtube-on lett híres, de nem lett túl híres, tehát megmaradt olyan őszintének és kedvelhetőnek, amilyen mindig is volt. Pár szerencsés eseménynek köszönhetően feltehettem neki pár kérdést (sajnos nem személyesen), és a válaszokból is csak azt szűrtem le, hogy egy igazán belevaló, vagány és tehetséges zenésszel van dolgunk. Szeretnék a jövőben sokkal többet hallani felőle.

9. Cher Lloyd
Az utolsó X Faktoros versenyző, aki szerepel nálunk, ígérem. De hogyan lehetne elfelejteni az első meghallgatását, azt, hogy rappel, nem is akárhogyan, és még énekelni is tud? Olyan sokat változott a verseny alatt, és remélhetőleg Will.I.Am., aki úgy döntött, felkarolja a tizenhét éves lányt, vigyáz rá és hagyja kibontakozni. Türelmetlenül várom, mit tudnak összehozni.

8. Imogen Heap
  Nem is értem, miért csak idén jutottam el hozzá, hiszen már előbbről ismertem pár dalát. Mindegy is, lényeg, hogy a szokatlan hanggal, szokatlan effektekkel operáló hölgynek nem kellett sok, hogy felkússzon a listán, ugyanis elbűvölő módon kezeli a hangját, a szavakat és minden hangszert, amit a kezébe vesz. Habár elég sok autotune-t használ, mégsem veszik el benne, mint a legtöbb popénekes, inkább előnyére fordítja, és csak emeli vele dalai minőségét. Egy újabb kifogástalan brit női előadó.

7. I Blame Coco
  Ha már a brit nőknél tartunk, ugyebár. Sting kislánya ugyan már egy ideje nem kislány, első albumát csak idén adta ki. Nem mondom, hogy nagy hatást tett rám, de csak a süket nem hallja benne a lehetőséget. Hiszem, hogy Coco idővel nagyszerű előadó lesz, csak csiszolni kell még rajta.

6. Sunday Girl
  Sunday Girl (aka Jade Williams) nagyszerűségét főleg az mutatja meg, hogy mindössze két dalt hallottam tőle, és máris bérelt helye volt a lista első helyezettjei között. Észrevétlenül lopózott be a zenelejátszóinkba, miután kiadta Four Floors című dalához készült klipjét, és a porig alázta Ke$hát, mikor feldolgozta a Tik Tokot. Stílusa, hangja némileg Ellie Gouldingéhoz hasonlítható, nem bánnánk, ha beállna a megannyi tehetséges brit női énekes sorába.

5. Florence + the Machine


  Az első öt helyezett számomra legkevésbé sem volt kérdéses. Florence olyan erővel tört be a zeneiparba, hogy már akkor szerettük őt, mikor észre sem vettünk. Kőkemény hangjával és bámulatos megjelenésével mindenkiben mély nyomot hagy, és legtöbbünkben pozitívat. Azt suttogják, 2011-ben új album várható tőle, és mi mindennél biztosabbak vagyunk benne, hogy nem csalódunk Florence-ben.

4. Kate Nash


  Kate Nash tavaly az első volt ebben a kategóriában, és új lemezével idén is hatásos belépőt tett, jár tehát a negyedik hely. Nem vagyok még benne biztos, hogy szerencsés kalandozásokat tett a zenei világban, sokkal szívesebben hallanám tőle a régi, hamisítatlan Kate Nash-hangzást, azonban bámulatraméltó, amit a My Best Friend Is Youn művelt. El kell ismerni, hogy komoly vetélytársa akad bárkinek, aki az útját állja.

3. Amy MacDonald


  Amy nem csupán hangjával, de személyiségével is elvarázsol mindenkit. A Curious Thing című idei albumában már lehet érezni, hogy fejlődik valahová, ahol majd egészen kiteljesedhet ez a remek hang és kreatív alkotói munka, reméljük, hogy oda is ér valamikor. Legutóbbi lemezét hallgatva azonba nincs sok kétségem efelől.

2. Marina & the Diamonds


  A Díva, hölgyeim és uraim. Mint azt már mondtam, Marina példakép lehetne minden feltörekbő énekesnőnek, aki az értékelhető műfajok közül kíván választani egyet további megművelésre. Marina az igazi "ami a szívemen, az a számon"-fajta művész, és ezt értékelnünk kell. Sok manapság a műanyag, a vak is látja, hogy Marinára szükség van.

1. Ellie Goulding

/valaki legyen olyan kedves és mondja meg Ellie-nek, hogy nem ér ilyen aranyosnak és szépnek lenni/ 

  Hová magasztaljam még ezt a tehetséges lányt, hogy mindenki elhiggye, milyen nagyszerű? Koránt sincs még kőbe vésve a szerepe a brit zenei életben, hamar elfelejtődik, ha nem áll elő valami nagy varázslattal első lemeze után. Reméljük, hogy meg tud állni a lábán, és a Lights elsöprő sikerei után még maradandóbbat tud alkotni. Olyat, amiről az emberek évek múltán is beszélnek. Én hiszem, hogy képes rá.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése