Előadók, avagy maguk is zenészek, 2010-ben kissé, avagy nagyon is aktívak (leginkább szólóban), de mindenképpen olyasmit tettek le az asztalra, mely megérdemli, hogy egy olyan listába szedjük őket, melynek keretében férfitársaikkal mérkőzhetnek meg az első helyért (a névre kattintva ajánlott dalhoz vagy videóhoz juthattok).


10. Brandon Flowers

Időhiány folytán nem sokat ismerkedtem még a The Killers-frontember idei szólóalbumával, bár első hallgatás után már azt kell mondjam, hogy tetszik a dolog. Nekem az együttesével is nagyon kiegyensúlyozott a kapcsolatom, az utolsó 'Day & Age' című albumukat is sokáig hallgatgattam, szóval minden tekintetben meg vagyok elégedve a férfiú munkásságával. Így kerülhetett fel ő is a listára, a tizedik helyre.

9. James Walsh

A brit Starsailor tehetséges, ám kissé mellőzött énekese ugyan idén szünetelteti együttesét és szólókarrierje is kis lépésekkel halad "csak" előre (bár készített egy duettet a belga Andes együttessel, melyről már olvashattatok a blogon, és továbbra is sokszor fellép élőben Angliában), számomra mindig is számon tartandó volt és lesz az értékes művészek listájában.

8. Ákos

Az első és egyedüli magyar jelöltem. Továbbra is tevékenykedik az őt igencsak igénylő magyar zenei életben, s idén is kiadott egy albumot 'A katona imája' címmel, mely hozza a szokásos minőséget. Fantasztikus és rá igen jellemző dalszövegei és hangja mindig is kiemelte számomra a többi magyar előadó és zenész közül.

7. Matt Cardle

Természetesen ha már én is bekapcsolódtam a verseny végébe, nem hagyhatom szó nélkül a brit X Factor idei nyertesét, aki egy tehetséges, indie-zenei gyökerekkel megáldott fiatalember. Remélhetőleg hasonló úton halad majd tovább, most, hogy megadatott számára a lehetőség, kíváncsian várom, mire lesz még képes. Mindenképpen jó érzés, hogy nem feltétlenül csak pop-előadók győzhetnek egy ilyen tehetségkutató műsorban

6. Mika

A Szigeten átélt koncertje után biztos voltam benne, hogy felkerül majd erre a listára év végén. A színes, kedves, energikus, de alkalomadtán mondanivalóban sem szűkölködő popzenét játszó Mika könnyen belopja magát az ember szívébe, főleg, miután megtapasztaljuk azt is, hogy élőben is szórakoztató, és rettentően profi.

5. Julian Plenti


Ugyan albuma már 2009-ben megjelent, egyértelmű, hogy nem hagyhatom ki a Julian Plenti álnéven szólólemezt készítő Interpol-frontembert, Paul Banks-et sem. Az együttestől elszakadva egy külön világot fedezett fel magának a lemezén, amely egy kicsit sem érdektelenebb, mint amit eddig ismerhettünk tőle az Interpol-lal. Az egyik legintelligensebb zenésznek és előadónak tartom őt, rendkívül becsülöm, amit csinál.

4. The Rocket Summer


A név mögött megbújó Bryce Avary munkássága még nagyrészt ismeretlen előttem. Tia ajánlására (és mert szűkölködtem idén nevezhető férfi előadókban) hallgattam meg 'Of Men and Angels' című idei albumát, bár csak sokadik nekifutásra sikerült ráéreznem. Olyannyira, hogy rögtön a negyedik helyig jutott nálam az amerikai fiú, aki énekel is, dalt is ír, és közel minden hangszeren ő játszik a lemezein. Nagyon szimpatikus és őszinte, amit csinál, biztosan sokat fogom még hallgatni.

3. Josh Groban


Sosem voltam megszállott vele kapcsolatban, de hogy a hangja és az előadásmódja fantasztikus, az kétségtelen. Olyasféle gyógyír a lelkemnek, amihez csak ritkán nyúlok. Örülök, hogy albumain egyre többet mutat meg magából, egyre közelebb kerül a saját stílusához, idei 'Illuminations' című lemeze ebből a szempontból (is) nagyon jól sikerült. A dobogó harmadik fokát igazán kiérdemelte nálam.

2. Ólafur Arnalds


Sokáig nem tudtam, mit kezdjek az izlandi zeneszerzővel, akit már meg-megemlítettem egy-egy kategóriában. Amit csinál, szinte már valamiféle modern komolyzenébe hajlik át, így még egy sokféle zenészből álló listában is különlegesség. De nem tehetem máshová, mint a második helyre, hiszen nagyon aktuális, idén ismertem meg, idén adott ki albumot és idén láttam koncerten is. A zenéje tökéletes a maga nemében, mindenkinek ajánlott legalább belehallgatni.

1. Jónsi


Tegye fel a kezét, aki valami másra számított. Na ugye. Taglalhatnám napestig, hogy mennyire kreatívnak, tehetségesnek, sokszínűnek és fantasztikusnak találom a Sigur Rós-tag Jónsi Birgisson szólólemezét és -pályáját, ehelyett beszéljen helyettem a tény, hogy ő az első helyezett, és mindenkinek tanácsolom, hogy ismerkedjetek meg vele, ha éppen arra támad kedvetek!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése