2010 Legjobb Popdalai (Mystrea)

Jöhetnek azok a dalok, amelyek a fülünkön folynak ki, mert a tévében s rádióban egyaránt az elviselhetőség határáig játsszák őket a szolgáltatók. Mármint "hivatalosan" ezt fedné ez a kategória, de én hozzáraktam még pár olyan számot is, amelyet nem tudtam máshova berakni, bár nem igazán pop, és van itt olyan is, ami az, de nem szerepelt annyit a "nyilvánosság" előtt. Íme.

15. Katy Perry: Firework

A "legendás", Magyarországon forgatott Firework bizony beférkőzött a listára, mert meg kell vallani, slágernek jó. A megkedvelésén sokat javított, hogy az idei brit X Factort megnyerő Matt Cardle úgy adta elő, hogy a fő dallam tényleg ne találhasson kiutat fülem labirintusából.

14. Enrique Iglesias feat. Pitbull: I like it

Mit is mondhatnék. A fejemben maradt. És így még beférkőzött ide.

13. Rihanna feat. Eminem: Love the way you lie (Part 2)

Az eredeti verziót már sajnos gyűlölöm, az már tényleg túl sokszor és túl sok helyről ingerelte a dobhártyámat, de a számot más megvilágításból, azaz Rihanna hangjából "nézve" egészen másként szól, úgyhogy sikeresen helyet túrt magának a lista alvégében.

12. Kelly Rowland feat. David Guetta: Commander

Kelly Rowlandnek azért van hangja, anno a Destiny's Childban is volt, és még mindig jól tartja magát. Ha David Guettától nem tud elszakadni, hát legyen, mindenesetre ez a dal elég jól sikerült ahhoz, hogy itt szerepeljen.

11. P!nk: Raise your glass

Nagyon imádják az emberek P!nk új számát, listavezető volt mindenfelé, bár szerintem alkotott ő már nagyobb slágert is ennél. Nálam az idei szerzemény csak erre a helyre tudott felkúszni.

10. Jonas Brothers: Hey you

És igen, lebuktam, hallgatom őket. Volt egy JB-korszakom is, de ebbe most ne menjünk bele. Lényeg, hogy a saját sorozatukból érkező "Hey you" című dal nem az a nyálas pop rock, amit számos slágerükkel képviseltek, hanem annál azért jobbnak érzem, így megkapják tőlem a tizedik helyezést.

9. Enrique Iglesias feat. Nicole Scherzinger: Heartbeat

Nem tudom, mi folyik a fejemben, hogy már a második Enrique-nótát pakolom ide, de ez van, a popkategóriában ez elmegy. Az apró zongorás megvillanások mellett az elég lanyha ritmusú elektronikus lüktetés kimondottan nyugissá teszi a számot, és bevallom, első hallásra megszerettem. Jó ez.

8. B.o.B. feat. Hayley Williams: Airplanes

Nem hiányozhat ez a dal sem, gigasláger 2010-ből, számos jelölés, ésatöbbi, ésatöbbi. Én már kicsit unom, de mindenképpen ide kívánkozik, mert ha nem ez folyna a csapból, és lakótársam nem hallgatta volna már rongyosra, talán még előbbre is kerülhetett volna, de így csak nyolcadik.

7. Bruno Mars: Just the way you are

Az utolsó pillanatban fedeztem fel, és rájöttem, hogy ő bizony jó. Kapott is hét Grammy-jelölést, és nálam sem most szerepel utoljára valamilyen listán.

6. Get Cool: Shawty got moves

Kakukktojásként szerepel itt ez a szám, mert valójában csak a Step up 3D végén lehetett hallani, és nem is pop, de egyszerűen annyira jó, hogy valahová muszáj volt bepasszíroznom. Íme, emésszétek!

5. Bruno Mars: Grenade


Megint ő, de tényleg sikerült megragadnia a stílusával, még akkor is, ha nem az ő világában mozgok általában. Nem hiába beszélnek erről a fiatalemberről, és kérik fel menőbbnél menőbb zenészek valamiféle közreműködéshez, hiszen a pop és az R&B piacán őt aztán el lehet adni.

4. Lady Gaga feat. Beyoncé: Telephone


Tudom, hogy mindenhol agyondíjazzák Lady Gagát, már nekem is elegem van belőle, erre mégis berakom ide. Nos, azért, mert a "Telephone" kitörölhetetlen a fejből. Nem tudok mit tenni ellene, bizony hatalmas slágerdal született, és erre még rátett egy lapáttal, hogy az idei brit X Factorban eszméletlenül jó feldolgozást rittyentettek az ottani énekesek, és így csak még jobban belemászott az amúgy is már befészkelődött refrén a fejembe. Úgyhogy negyedik hely, bocsánat.

3. Flo Rida feat. David Guetta: Club can't handle me


Ismét Step up 3D, de ez a szám nyomul mindenhol, még nálam is. Sikerült felkerülnie a dobogó alsó fokára, igazi bulihimnusznak tartanám, ha járnék egyáltalán bulizni, de így "csak" egy valóban remek dal a 2010-es évből.

2. Demi Lovato feat. Joe Jonas: Wouldn't change a thing


Most megint szégyellhetem magam, hiszen ez a szám a Camp Rock második részéből származik, de ha egyszer eltalált, akkor mit csináljak? Először a Stanfourral közös verziót hallottam, majd kiderült, hogy az nem teljesen eredeti, hiszen Joe Jonas volt az első duettpartner, de ez már csak apró kötözködés, nekem speciel Joe-val tetszett jobban, ez az ő hangszínének bizony jobban feküdt. Szerintem szép duett lett, és azt mondom, tegyük félre, hogy agyonsztárolt Disney-színészekről s énekesekről van szó. Hallgassuk a számot, az igenis hallgatható és szerethető.

1. Aggro Santos feat. Kimberly Wyatt: Candy


A győztest pedig ismét egy táncfilmből szedtem elő valamit, méghozzá a brit Streetdance 3D-ből. A "Candy" magasan uralta ezt a kategóriát azóta, amióta meghallottam, mert a határozott elektronikus alap és a szimpla refrén az egész dal ütemességével egyszerűen zseniális a maga világában. Tényleg nagyon megfogott, úgyhogy nálam egyértelműen ez a nyertes az idei évben.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése