15. Tired Pony
14. The Sunshine Underground
A new rave kiválóságai hamar a szívembe lopták magukat kifogástalan riffjeikkel, szövegeikkel és elsöprő erejükkel. Ugyanakkor túlságosan is tudom tisztelni azokat az együtteseket, akik annak ellenére, hogy nem érnek el hatalmas sikereket, keményen dolgoznak, nem adják fel a zenét, mert nem a pénzért, hanem a zenélés öröméért csinálják, és hűek maradnak magukhoz. Habár az is tiszta, hogy fillerekben legalább olyan jók, mint ütős slágerekben, nekem örökre 2010 nyarának nagy dobásai lesznek.
12. Hurts
Róluk is azt hittem, hogy sokkal magasabban fognak végezni ezen a listán, ez azonban nem jött össze. Hutchcraft hangja számomra az év meglepetése, kevésszer hallom ennyire összepasszolni a műfajt az énekes hangjával, azonban Theo esetében be kell vallanunk, hogy tökéletesebben nem lehetett volna eltalálni ezt a retro elektronikus stílust. Szépek a dalok, ügyes duó másik fele, Adam Anderson is, és debütáló lemezük is közel kifogástalan. Így négy hónap után is legalább ugyanolyan addiktív, mint az első napokban.
11. Matt Cardle
Matt mellett még két másik brit X Faktoros énekes fog feltűnni egyik-másik listámon, és ennek egy egyszerű oka van: megérdemlik. Sting és Elton John nem hiszi, hogy igazi zenész jöhet ilyen versenyekből, de szerintem Matt Cardle erre éppenhogy rácáfol. Seven Summers nevű együttesével, mely szomorúan megbukott a sikeressé válás folyamatában, igenis értékes indie- és garage rockot játszott, és ha nem csalnak megérzéseink, Matt ezen az úton fog továbbmenni. Igazán értékelnénk. Debütáló kislemeze, a When We Collide jogosan nyerte el a második legsikeresebb single díját idén, és csak reméljük, hogy mielőbb saját dalokat is hallhatunk tőle.
10. Interpol
Mi közös is van az Interpolban és a Starsailorben? Nem sok. Kivéve, hogy mindkét együttessel ugyanolyan hadilábon állok. Se veled, se nélküled. Negyven számukból szeretek huszat, de azt nagyon. Ha időnként nem is találják el az ízlésemet az postpunk revival műfajában, azt elismerem, hogy úttörők saját stílusukban, a feltörekvő zenekarok (pl White Lies) csak tanulhatnak tőük, és 2010-es lemezük egy igazán zseniális eresztés volt. Paul Banks egy félisten, és köszöntem.
9. Something Corporate
Andrew McMahon és első együttese, a Something Corporate hosszú utat tett meg a szívemig, de végülis sikeresen beférkőztek. Egy pillanatig sem mondom, hogy tökéletesek az albumaik, hogy a vokállal nincsenek hatalmas problémák, és hogy az egész nyugati parti imidzs nincs elrontva. Viszont ami jó, az jó, tehát miért ne nézném el egy alig húszéves fiú nagy álmának, egy saját együttesnek az érvényesülését? Nem kedvencem a punkrock, de itt egy oldszkúl garázsbandáról beszélünk, mely keveri a kaotikus gitárokat a zongorával, öröm volt felfedezni őket magamnak.
8. The Rocket Summer
Két szó: Bryce Avary. Négy albumából hármat hallottam, és mindössze egy tetszett, de az az egy annyira, hogy a lelkemet eladnám, hogy még egyszer meghallgathassam. (alig túlzok) A The Rocket Summer 2010-es lemezén minden megvan, amit egy tinédzser enyhén hiányos zenei ízléssel kívánhat. Világmegváltó szövegek, soksok dob és zongora, szerelmes dalok, és egy lelkes fiatalember, aki a lelkét is kiénekli nekünk. Nagyon tetszett, hogy Avary maga játszik minden hangszeren, így még értékesebb lett az a megannyi elragadó ötlet, melyekkel telepakolta zenéjét. Olyan érzésem van mindig, mikor hallgatom, mintha a saját kis játszóterén járnék, ahol mindent két kézzel készített, és minden nagyon törékeny és szép.
7. Josh Groban
Josh Groban kétszeresen vágott oda idén. Először februárban, mikor hirtelen felindultságból elkövetett diszkográfiahallgatást rendeztem. Az Awake rabja lettem egy pillanat alatt, a hangja rabja, és a személyiségéé. Aztán teltek a hetek, jött más, és Mr Groban... hogyan is fejezzem ki magam szépen: elfelejtődött. Az Illuminations kiadása után viszont már-már szégyelltem magam, hogy voltak olyan napok, mikor nem áldoztam minden időmet erre a csodás zenére. Groban hangja mint egy angyalé, kísérletezik bátran, éppen annyira lép ki a komfortzónájából, amennyire szükséges, és elvarázsol minden alkalommal. Nyugodt, mégis izgalmas zene, csodás.
6. Marina & the Diamonds
Marina még egy érdekes figura. Sokan úgy tartják, Florence Welch utódja (ami butaság lenne, hiszen Florence is alig van pályája elején), mások azt mondják rá, Lady Gaga indie-ben. Én egy elképesztően okos nőnek tartom. Rövid pórázon tartja a hallgatót, intelligens, nőies, és cseppet sem elhamarkodott. Albumán tizenöt dal található, ami arra utal, hogy semmit nem siet el. Nem próbálja meg tíz számmal elkápráztatni közönségét, veszi a fáradságot, hogy mindenből annyit tegyen a lemezére, amennyi feltétlenül szükséges, és hallhatóan élvezi, amit csinál.
Sokáig nem tudtam, kit választanék egy Marina-Ellie párbajban, majd rájöttem (egyértelműen). Ellie stílusa közelebb áll hozzám, sokkal érzékenyebb, törékenyebb, mint Marina, sokkal személyesebb a lemeze is, hiszen míg Marina általánosan szól az emberekhez, Ellie személyes élményeiből személyes élményeiről ír. Emellett annak ellenére, hogy hatalmas Florence-hasonmásnak harangozták be, semmi hasonlóságot nem találok bennük, sőt! Ellie egy roppant egyedi, kedves és őszinte előadó nagy tervekkel. Debütáló lemezét inkább olyan szavakkal tudnám leírni, hogy fényes, kedves, csillogós és lányos. Elbűvölő. (Túl sok? Sebaj, megérdemli.)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése