Következzenek a hölgyek, akik igen szép számmal támadták meg hallójáratainkat az idén, nehéz is volt közöttük rendet tennem, hiszen sokuk érintett meg sokféleképpen. A végső sorrend tehát a következő (ne felejtsétek az ajánlásokat!):

10. Björk

Régóta tudok már az izlandi művésznő létezéséről és néhány számot is ismertem tőle korábban, ám 2010 volt az az év, amikor igazán belemélyedtem a munkásságába. Tizedik helyre kerülésében az is szerepet játszott, hogy igazán nem aktuális idén, viszont kreativitása, újszerűsége és igen egyedi stílusa nagy hatást tett rám, és csak hozzátett a kialakuló Izland-mániámhoz.

9. Amy MacDonald

Ugyan rendelkezik egy 2010-es albummal (A Curious Thing), de még nem sikerült teljesen átéreznem azt, azt hiszem. Kellemes dalokat ír nagyszerű szöveggel és a hangszínét is nagyon szeretem, így aztán becsúszott ő is ide a kilencedik helyre. Remélem a jövőben sikerül nagyobb figyelmet fordítanom rá is.

8. Imogen Heap

Nos, ennél a helyezésnél pedig épp fordítva jártam el. Imogen idén nem adott ki új anyagot, 2009-es Ellipse albuma viszont még mindig tündököl. Nagyon szeretem azt a zenei világot, melyet kialakított, sejtelmes, egyedi énekhangját, ezért ha nem is aktuális, elnyerte a nyolcadik helyet a listán. Nagyon szeretnék már új dalokat hallani tőle, bár ő pont az a fajta zenész, aki sokat készül egy-egy lemez előtt, így aztán nem tehetek mást, csak várok.

7. Tarja

A Nightwish-től 2005-ben elbúcsúzott csodás hangú finn énekesnő szépen építgeti szólókarrierjét, és ugyan az első albuma nem győzött meg arról, hogy ez felérhet az együttessel töltött időszakához, az idei 'What Lies Beneath' szerencsére már sokkal nagyobbat ütött. A fantasztikus hanghoz ugyanis erőteljes és karakteres hangszeres kíséret is szükséges, amelyet úgy látom, sikeresen ért el neves közreműködők felkérésével a lemezhez. Nálam nyerő volt, idáig jutott a listán.

6. Florence + The Machine

Florence albuma tavalyi ugyan, de tartja magát a sorban, napjaink egyik legerőteljesebb női előadójának tartom. Lemeze, a 'Lungs' annak ellenére, hogy már ezredszerre hallgatom, mindig mutat egy olyan színt, melyet még nem fedeztem fel addig. Az új album ígérete pedig itt lebeg a szemünk előtt, kíváncsian várom.

5. Ellie Goulding


Ismerkedésem az angol elektro-pop hölgyeménnyel a 'lassú víz partot mos' mondás jegyében telt. Tulajdonképpen pár nappal ezelőttig fogalmam sem volt róla, mit csinálok majd vele, ha elérkezik a női lista megírásának ideje, így aztán fogtam az albumát, és jópárszor meghallgattam. Látható az is, hogy milyen eredménnyel. Kedves, megragadó, őszinte zenét csinál, a hangja pedig mindig is tetszett - az ötödik helyet kapta.

4. I Blame Coco


Nagy volt a verseny Ellie-vel, de a negyedik helyet végül is Coco Sumner érdemelte ki. Pár hete lehet, hogy még előrébb tettem volna a leányzót, de azóta sok minden történt. Coco albuma sokkal könnyebben ért el hozzám, tovább és intenzívebben is maradt meg bennem, a hangját is nagyon izgalmasnak tartom. Azóta látom már azt is, hogyan fejlődhetne tovább és milyen nyomvonalat kellene követnie (szerintem) ezután a debütáló anyag után, de nem tagadhatom, hogy igencsak tetszik, amit eddig művelt.

3. Bat For Lashes


Ő is egy késői beugró a listába, az újoncoknál pedig már kifejtettem, mennyire egyedinek és érdekesnek találom a stílusát. Misztikus, relaxáló és okos zenéje kibérelte a helyet a szívemben, nagyon reménykedem egy újabb projekt közeledtében. Ugyan legutóbbi albuma 2009-es, ezzel most mit sem törődünk, a harmadik helyet simán megkaparintja.

2. Marina & The Diamonds


Az összes brit hölgyemény (Florence, Coco, Ellie) közül az ő stílusa áll hozzám a legközelebb. A független, erőteljes, intelligens nő az, amit megmutat a zenéjén keresztül nekem, egy olyan nőt, aki azért a felszín alatt tele van gondolatokkal és kétségekkel, mint mindenki más. A hangját egyszerűen imádom, az albuma pedig sokszínű és izgalmas, nem hiányzik az irónia, ami nálam nagyon be tud ütni, egyszóval hálás vagyok, hogy felbukkant a zenei életben, és kívánok neki nagyon sok sikert a továbbiakban is!

1. iamamiwhoami


Nem tudom, hogy ez kinek meglepetés, kinek pedig nem, mindenesetre a blogon a mostani listákon kívül még nem esett szó erről a projektről (bár tervezek egy nagyszabású írást róla.. egyszer). Itt egy kicsit csalok is ráadásul, hiszen egyértelmű, hogy az iamamiwhoami nem csak Jonna Lee alkotása, hanem több más zenész is ugyanakkora részben tag. Ám mivel tényleg szinte semmit nem tudni róluk, és az egyetlen közülük, aki ismert, az énekesnő, aki minden bizonnyal részben értelmi szerző is, úgy döntöttem, így kezelem a furcsa nevű formációt. Nagy harc volt az első helyért, nagyjából két hete még Marinát szántam ide, de meg kell hajtanom a fejem az iamamiwhoami kreativitása, ötletei, hangulata és az egész hadjárat előtt, mellyel ezt a projektet az útjára bocsátották. Csak remélni tudom, hogy még nincsen vége, és szolgálnak meglepetéssel jövőre is - én nagyon vevő lennék rá.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése