2010 Legjobb Kislemezei (Helyna)

Kicsit bajban voltam ezzel a kategóriával, aztán úgy döntöttem, két szempontot fogok követni. Első, hogy mennyire szerencsés vagy nem szerencsés választás volt éppen az adott dal választása az adott lemezről, a másik pedig hogy tegyek be olyan dalokat is, amik eddig még nem fordultak elő. Majdnem biztos vagyok benne, hogy ki fogok hagyni egy csomó jót, de így van ez, rengeteg jó kislemezzel gazdagodtunk idén.

15. Lostprophets - Where we belong


Talán az agyonhallgatás miatt, de nem ez a kedvencem a 'The Betrayed'-ről, viszont választásnak nagyon jó, mert az egyik legjobban "összénekelhető" és a legbulizósabb dal. Rögtön izgatott lettem az új album miatt, ahogy meghallottam, és ez bizony már egy jó jel.

14. Apparatjik - Datascroller


Igazából már annak örülök, hogy az album létrejött, de hogy egy ilyen mondjuk úgy: populárisabb dallal kicsit reklámozni is sikerült, az már végképp a netovábbja mindennek. Először engem is ez a szám ragadott meg a lemezről, szóval single-nek nagyon jó, még ha a radio edit kicsit másképp is szól, mint az album version.

13. 30 Seconds to Mars - Closer to the Edge


Gondoltam, itt is megemlítem, hogy korrekt kis felhajtást csaptak maguk körül ezzel a dallal a Mars-fiúk. A lemez hallgatásakor nem böktem volna rá rögtön erre a számra mint lehetséges single-jelöltre, de utólag azért érthető a választás.

12. Hurts - Wonderful Life


Még mikor egy szót sem tudtam arról, mi is ez az együttes és mit akarnak tőlem, már akkor elkapott ez a kicsit retrós, popos, mégis érezhetően igen minőségi dal. Rögtön utána akartam nézni, eszik-e vagy isszák ezt a Hurts-t, és szerintem ez azért jelent valamit. Még ha nem is feltétlenül egy jellemző dal a lemezen, az egyik legnagyobb idei sláger.

11. iamamiwhoami - y


Oké, vissza kellene fognom magam, nem? Nem. Itt is megtalálja a helyét Jonna Lee és csapata, nincs mese. Ugyan azt hiszem, minden daluk single-nek számít, legalábbis digitális single-nek, és igazán album az még nincsen, ezt most hanyagoljuk, és engedjétek meg, hogy újra reklámozzam ezt a dalt, ami talán a legmegragadóbb az összes közül, amit alkottak.

10. Josh Groban - Você Existe em Mim


Slágerdalnak lehet, hogy nem mondanám, de hogy az 'Illuminations' album legkarakteresebb száma, annyi biztos. Csodás mű, és nagyon jó választás single-nek. Ezáltal el is viszi a tizedik helyet.

9. Editors - Last Day


Hogy is hagyhatnám ki az Editors idei utolsó húzását? A szám az 'In this light and on this evening' projekt sokadik plusz dala, amely sajnos csupán limitált számban jelent meg (ez is közrejátszhat abban, hogy csupán a kilencedik lett, morcos fan vagyok). Egy nagyon erős dalról van szó, klip is készült hozzá, élvezze mindenki! :)

8. Delphic - Doubt


Mivel a 'Doubt' nélkül kétlem, hogy újra- és újra megpróbálkoztam volna a Deplhic albumával, és lemaradtam volna egy jó élményről, jogosnak érzem, hogy idepakoljam a nyolcadik helyre. Az alap szerintem mindenkinek fél életére bent marad a fejében, és amúgy is egy korrekt, megjegyezhető dal ez.

7. Marina & The Diamonds - Oh No!


Nem gondoltam volna, de nagyon örültem, hogy single és videóklip is lett a dalból, ami az egyik legnagyobb kedvencem az énekesnő albumán. Igazság szerint elég sok single van azért a 'The Family Jewels'-ről, de sebaj. Az Oh No! egy játékos, de nagyon konkrét, dinamikus szám, boldog vagyok vele, mint single.

6. Jónsi - Animal Arithmetic


A 'Go Do' helyett most ez kerül ide, amolyan mérleghintán vagyok a két dal között, egyszer az egyik tetszik jobban, másszor a másik. Az 'Animal Arithmetic' borítóját is díjaztam már korábban, most a dalt is megteszem, ami az egyik legőrültebb, legkáoszosabb a lemezen, de így szép, így fejez ki mindent, amit Jónsi szeretne kifejezni.

5. Linkin Park - Waiting for the End




Itt is nagy szerepet játszott, hogy az egyik kedvencem az albumról a nevezett dal. Ugyan a klip nem lett olyan, mint amit elképzeltem, nagyon találó volt single-ként kiadni ezt a számot, az egyik legkarakteresebb a lemezen. Valahogy betörte magát itt az ötödik helyre is.

4. Editors - Eat Raw Meat = Blood Drool






Még egy Editors? Hát persze. A videóklipeknél már kifejtettem a véleményemet erről a beteg számról is, persze figyelmeztetve vagyunk, hogy ne vegyük komolyan, én azonban azt gondolom, érdemes rá figyelni. A 2009-es albumon talán a legnagyobb váltást jelentő szám ez.

3. Interpol - Barricade






Tökéletes ötlet volt egy ilyen slágeres számmal felvezetni az Interpol új self-titled albumát - slágeres és mégis minden megvan benne, ami a lemezt is jellemzi. Én elsőre beleszerettem, és felkeltette az érdeklődésemet a többi dal iránt is.

2. Kaizers Orchestra - Hjerteknuser






A Violeta Violeta tripla-album előtt kijött single-dalok közül egyértelműen ez a szám a kedvencem. Hiszen csak meg kell hallgatni, rögtön elkapja az embert a hangulat, és a várakozás is, hogy még több ilyet halljon a norvég fiúktól. Nálam ez most a második helyet jelenti nekik.

1. Tired Pony - Dead American Writers





Küzdöttem egy darabig, de végül behódoltam az eredeti gondolatomnak, hogy a Tired Pony single-jét teszem az első helyre. Belegondolva, hogy mennyire egyszerűen nagyszerű szám ez, és mennyire jó ötlet (akárcsak az Interpol esetén) egy ilyennel felvezetni egy lemezt, teljesen meg is érdemelt az első hely.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése