
Akkor a számokról:
Legelőször a "When I get you alone" c. dalt hallottam tőle. Maga a nóta igazán vicces, hiszen Thicke Beethoven 5. szimfóniájával ötvözi ezt a dalát, és ebből valami hihetetlenül egyedi és szokatlan egyveleg lett, nagyon jó értelemben. A másik single a "Brand New Jones", amely szintén hallgatóbarát, hiszen olyan kis tapsolós, táncolós, éneklős, szóval ki ne szeretné, ezt lehet megismertetni a néppel.
Na igen, az ismerkedés.. Még véletlenül se a "Suga Mama"-val kezdjetek, mert még a végén menekülés lesz belőle. Ebben a dalban kiveri a biztosítékot a hangjával, volt, hogy azt hittem, egy szájharmonikát fúj, pedig ő nyekegett. Plusz maga a szám is elég őrült, a közepén nem is igazán lehet ritmust felfedezni, de épp a különcsége miatt szerethető.
Említettem, hogy mindenféle hangulatra van valamije ennek az emberkének. A gyorsabb dallamokra vágyakozóknak ott van pl. a "Lazy bones". Nekem csak amolyan dzsungel-dal, mintha őslakosok énekelnének üstdobokkal karöltve, plusz hozzájuk csapódott Thicke, és "tüptürüp"-özik velük (na meg először valamiért azt hittem, hogy "jungle" van a refrénben). Aztán ilyen pörgősebb dal még az "I'm a be alright" is, ahol ismét jön a tapsikolás, na meg a magas hang, mely végig uralja a dalt, és tudatosulhat bennünk, hogy igen, Thicke tud valamit. A "Flowers in bloom"-ban a dob (vagy dobgép? nem vagyok otthon az ilyesmik felismerésében..) kapja a főszerepet, adja a ritmust, és a végeredmény egy pörgősebb ballada. A "Flex" pedig kicsit rockosabb lett, hogy még vegyesebb legyen az album. Itt gitárszólók is helyet kaptak a háttérben, de azért az alap megmaradt az R&B-nél.
De hogy be tudjunk lassulni, kaptunk jópár ilyen jellegű dalt is. Rögtön ott a nyitás, az "Oh, shooter" (ebből duett is készült Lil Wayne-nel, de szörnyű, legszívesebben eltiltanék tőle mindenkit), melyet hallgatva amolyan dülöngélős érzés tört rám, persze az alapritmus az oka, de így a jó. Megint jövök a viccességgel, de ez azért van, mert Thicke sokszor játszik a hangjával, és amikor ennek a dalnak kb. a felénél amolyan kisgyermek-stílusban belebeszél a dallamba, az emlékezetes maradt számomra. Aztán van nekünk egy "The stupid things"-ünk, mely egyértelműen a legszebb ballada az albumról, egy szál zongorával alkot (nálam legalábbis) marandót az énekes. A "Vengas conmigo"-ban vegyíti az angolt a spanyollal, és a dal hangulata engem simán elrepített Spanyolországba, el tudnám képzelni, ahogy sombreróban énekelnek a tűz körül az emberek. A "Make a baby" szerintem mosolyt csal az arcra az akusztikus gitárral és a lassú-gyors váltásokkal, meg részeg énekesekre emlékeztető dalolászással, a "She's a gangsta" dobkezelése pedig olyan érzést kelt bennem, mintha tevegelnék a sivatagban, vagy bólogató kutyát játszanék a kocsiban (fura asszociációkat idéz elő ez az album). A záródal a "Cherry blue skies", melyben vannak altatódalra emlékeztető átvezetések és magas hanggal nyújtások, a végén meg kicsit Michael Jackson-osra veszi a figurát a kiáltásaival.
Ami egyáltalán nem maradt meg, az "A beautiful world", mindig eltekertem, és sehogysem akart megmaradni a fejemben, és hiába hallgattam meg most is, túl lassú egyszerűen, óriási kakukktojása az albumnak.
Ajánlatként jön a "When I get you alone", mert én is emiatt kedveltem meg, és érdemes ezzel kezdeni az ismerkedést.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése