Josh Groban - Awake (2006)

"...where is that old friend gone, lost in a February song..."

  Josh Groban napjaink (ki merem mondani, aztán cáfoljatok rám, ha tudtok) legértékesebb, legígéretesebb és legtehetségesebb popzenésze. És itt le is zárhatnám a review-t. De nem ússza meg ennyivel. :)
  Josh Groban munkáit kisebb-nagyobb kihagyásokkal hallgattam csak, de most a review kedvéért az Awake-en túl is végeztem egy kisebb kutatómunkát, régebbi dalokat is hallgattam, koncertek, estébé (nagyon élveztem). Az amerikai-orosz-norvég mindenféle felmenővel rendelkező (amúgy zsidó) zenész egy rendkívül technikás énekes. A régebbi dalokhoz képest ezen az albumon sokkal feltűnőbben, színesebben használja a hangját, élveztem a fejhangokat, az orrhangokat, remek időzítéssel alkalmazza a hajlításokat, halkításokat, egyszóval (majdnem) tökéletes.
  Azt a stílust folytatja, amivel milliók szívét meghódította, közben a mainstream popban is mélyebbre merül, és alkot igazán könnyen hallgatható dalokat (easy listening, akár műfajként is illene rá), egyszerű érzelmeket közöl a spanyolul/olaszul/angolul nem tudó rajongóival, lerí róla, hogy a hangja a mindene. 
  Sokszor viszont elcsúszik egy-egy helyen, értem ezalatt azt, hogy nehéz, még egy ilyen jól képzett hangnak is, hogy át kell adni a megfelelő érzelmeket a hallgatónak, de közben kőkeményen meg kell felelni a műfaj elvárásainak, különben könyörtelenül lehúzzák a kritikusok, akik csak arra várnak, hogy hibázzon.

  Ezzel kapcsolatban az In Her Eyes és a Solo Por Ti körül voltak kisebb problémák, de kárpótolt mindenért a So She Dances, a February Song, a You Are Loved, az Awake és még fél tucat lélegzetelállító dal, amik mind Groban zseniális zeneszerzői képességeiről adnak tanúbizonyságot (és választásainak helyességéről is, hiszen az album elkészítéséhez olyan producereket gyűjtött maga köré, mint Imogen Heap, Marius De Vries, Guy Sigsworth, Eric Mouquet, Glen Ballard és David Foster, utóbbi az úriember előző lemezein is közreműködött).

10/9, ritka az ilyen csodás zene.
Now or NeverFebruary Song, ezek lennének az ajánlásaim :) (habár engem már a Mai levett a lábaimról)


2 megjegyzés:

Mírácska írta...

9? rulz vagy:) nálam 9,5 means 10, de hát én vajszívű vok:D
akkor ez teccett Önnek, igaz?;)
ööö, de nem tettél be videót... ójaj. :S
xD

Mírácska írta...

ja, és nem én leszek az aki rád cáfol;) lol

Megjegyzés küldése