Tija vs. James Walsh (round 3), ez is lehetne a bejegyzés címe... eddig 1-1-re állok az angol bongyorhajú, reszelős hangú énekessel, az On The Outside eszméletlenül tetszett, az All The Plans meg eszméletlenül NEM tetszett, és végülis elhatároztam, hogy mielőtt csekkolnám a Silence Is Easy-t (aminek már nekikezdtem egyszer, de elveszett a lendület), meglesem a debütáló albumot is, hogy tudjam már, honnan jutottunk el odáig, hogy két album közül 1/1 legyen a tetszési arány.

  Azt kell, hogy mondjam, hogy elég erősen kezd ez a lemez is. Az első három dal számomra mindenféleképpen nyerő, a "Poor Misguided Fool"-t már előbbről megjegyeztem magamnak, mikor még csak úgy hallgatgattam, hogy Starsailor, jólvan. Az "Alcoholic"-kel a napokban ismerkedtem meg videóklip útján, nem is baj, így sokkal jobban tetszik.
  A kezdeti lendületből kicsit veszítenek a fiúk a "Lullaby"-ra, az album első száma, ami nem jön be. A "Way To Fall"-lal is elég rendesen rámijesztettek, de végülis a gitárszólóval minden rendbe tettek ;)

  Miközben a "Fever" és a "She Just Wept" számokkal bajlódom, hogy akkor most tetszik e, vagy nem, arra is gondolok, hogy szerintem minden dal, amit eddig hallottam, úgy hangzik, mintha az énekes először énekelné el. Van hangrebegtetés is (jólmegyneki), szépen formálja a szavakat, tudja használni a hangját, csöndes, ha az kell, szenvedősen rángatózós, ha úgy kívánja a dal, de eléggé tapasztalatlannak mondanám (a hangot), főleg ezen az albumon.
  Nincs ezzel baj, ettől csak érdekesebb lesz, csak egy észrevétel.

  Ez az album jobban épít az akkusztikus gitárokra, mint a zongorára (nem úgy, mint a későbbi albumok, ahol megmaradnak a gitárok is, de rájönnek, hogy de jól hangoznak ők zongorával is). 
  Eközben Fever Win (Y), She Just Wept Fail (N).
  Azon agyaltam végig, hogy hallgattam az albumot, hogy hiba volt a legjobban kilógó albumot meghallgatnom először (On The Outside), hiszen mindenki azt mondja, hogy az nem is a Starsailor, ők nem ilyen rockosak, ők csendben zúzósak. Igen, de én ezt nem tudtam akkor, és tulajdonképpen annyira nem bánom, mert így csak izgalmasabbak a Starsailor-rel tett kísérleteim :)

  A pasinak mindene a hangja, eléggé durván használja, remekül eltalálta a hozzá illő stílust, plusz akcentus, remek. Tesóm mondta jól, mikor azt mondta, hogy ez tipikusan az az együttes, amit első hallgatásra megkedvelsz. És tényleg, barátságos zene nem semmi szövegekkel. 
  És ha lehet egy eléggé fangurl-ös megjegyzésem, az az érzésem támad (az eddig említetteken kívül), hogy mikor énekel, mintha komolyan.... el tudom képzelni, ahogy leül elém James Walsh egy székre, megfogja a kezeimet, és végig a szemembe nézve énekel, miközben az övé meg sem rebben. Ez jutott eszembe, mondjatok idiótának, de ez csak még kedvelhetőbbé teszi őket :)

  Az album címadó daláról szeretnék két szót mondani: GIGAMEGA ÁLLAT! - Mint ahogy az már világossá vált, a Starsailor belendülősebb számait kedvelem dobokkal és jó kis elektromos gitárokkal, de a Love Is Here esetében kivételt teszek. Eleve az, hogy alig öt perces dal, és mégis, mintha... sokkal tovább tartana, na. :D
  Az album utolsó két dala, a "Good Souls" meg a "Coming Down" egybe vannak olvasztva, mármint ha a végéről beszélünk. A "Good Souls" egy ilyen kis semleges dal, de négy csillagot kap, nehogy már túlságosan tetszen az album. A "Coming Down" egy gitározgatós bezúzós dal, meghallgatnám nagyzenekarral, meg miegymás :D

Azért jó ez, mert isssszonytató módon el van találva, mint debütáló album, a maga gyengeségeivel, de nagyon kedvelhető, egyszerű hallgatni, mégis rabul ejt. Vagymi.
Azért rossz ez, mert aki nem bírja az énekes hangját, az utálni fogja az albumot. A hangja nem túl... nem is tudom... egyeseknek idegesítővé válhat. :S
Hallgassa az, akinek bejött az "All The Plans", ez is hasonló album, de valamivel könnyebb bevenni :D
A legjobb számja a Zalbumnak Love Is Here és Alcoholic. Nem tudok választani, a LIH, mert csendes és gyönyörű, az Alcoholic... az meg ilyen személyes... amiben benne vagyok én is. Szeretem az ilyen dalokat.
A nem legjobb, hanem inkább legrosszabb számja a Lullaby. Igazán kihagyható dal, nem is emlékszem már rá.
Szerintem ez 10/8. Se több, se kevesebb :) És nem kizárt, hogy többedik hallgatásra még jobban fog tetszeni :)
Különben meg az album borítóról a "Love Is Here" felirattal kombózva mindig a "Szerelemvonat" jut eszembe :D
Utóirat: Tija - James : 1 -2 ;)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése