A számokról:
Már rögtön az album elején megkapjuk a kemény magot a "Flight", az "All you do is talk", a "Watermelon" és a "The new heavy" személyében, ahol aztán van minden: kissé ordibálós, fejet rángatós, dobokat szétzúzós hatás, amelytől nagyjából elbúcsúznak a srácok a második lemezre, szóval itt kell megbecsülni, ami van. Márpedig ütős nóták ezek, csak ez a négy dal kicsit tényleg egybeolvad. Persze valahol el kellett kezdeni a debütálást, ám legyen ez a alteresebb vonal.
Kapunk olyan, kicsit tempót vesztett dalokat, mint a "We have the place surrounded" vagy a "The Absentee", amelyek azonban csak egy hangyányival maradnak el a markánsabb vonulattól, de jólesik kicsit leülepedni hallgatózás közben. Na nem, aludni azért nem lehet rajtuk.
Egy újabb kategóriát képviselnek az Exits azon dalai, melyek jól elhitetik velünk, hogy kellemes, lassabb számok, aztán a végére a srácok beszívnak valami gyorsítót, és annyi a nyuginak. Na ilyen a "Cowboys and engines", a "Never knowing how or why" és kicsit a "Lay me down" is. Utóbbi valahogy a Thirteen Senses hatását érezteti, mind hangszínben, mind hangszerelésben - legalábbis nekem, de ettől még nem lesz kevésbé értékes.
Az album abszolúte kakukktojásdíj-nyertese a "World without end", amely pont az erőteljesebb indítódalok után úszik be a lemez közepére, minimális hangszermennyiséget (egy akusztikus és egy elektronikus gitár, plusz egy zongora) felvonultatva, csigatempóban. Valami hihetetlenül csodásan szól, de egész egyszerűen nem erre az albumra való. Vagy akkor tették volna a legvégére, mert így nagyon megtöri az egyébként hatalmas dinamikával bíró dallistát egy ilyen ballada.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése