Nahát... ez tökjó anyag :O Tulajdonképpen úgy jött rám, hogy Aqualung-ot hallgassak, hogy még júliusban mondtam, hogy milyen jó lenne, ha jönne az Augustana a Szigetre, és valaki összetévesztette az Aqualung-gal. Hát, mondtam, ha ezeket össze lehet téveszteni, akkor nem lehet annyira rossz :)




Az a helyzet, hogy Aqualung-ról (született Matthew Hales) olvastam, hogy indie rock, hogy alter rock, meg persze az igencsak definiáló singer/songwriter-t is mindig látom, de hadd mondjak valamit. Nagy szarság, az. Nem indie ez, nem alternatív, ez kérem szépen. Britjazz. Gondolom, ilyen műfaj nincsen, de ha van is, nálam azt jelenti, hogy a britpop és a jazz keveréke. Azért nem egészen britpop, mert mostanában minden brit zenére azt mondják, hogy britpop, és hát a lényeg az, hogy ez nem egészen britpop.

  Olyasmi, mint a Badly Drawn Boy. Meg is kéne lincselni, ha erről rosszat mondanék. Matt Hales-nek nagyon szép hangja van. Nem énekel ki nem tudom milyen oktávokat, de igazán tudja, hogyan használja, amit az úrtól kapott, és hát elragadó. Olyasmi a hangkezelése, mint Gary Go-nak.
  Az albumon általában a melankólikus, sebzett szívű szerelmes dalok kapnak helyet, de van egy-két pattogósabb dal is, mint a Mr. Universe és az On My Knees.

  Van itt minden, zongora, gitár, akkusztikus, basszer, jazz dobok, csörgődob, orgona, de asszem még trombitát is hallottam, a vokál pedig nagyon jó, szerintem remekül el van találva. Pont olyan kis lebegést ad neki, ami a kicsit fáradt, slow-rock-os, jazz-es dobok mellé illik.
  Összességében nekem nagyon összeáll az album, egyértelműen nem az én stílusom, de értékes brit zene, vigyázni kéne az ilyenekre is, kíváncsi lennék, hány magyarnak jelent bármit is az Aqualung név.
  Legyen is mindegy.

Azért jó ez, mert elmerengős kis esős délutános zene.
Azért rossz ez, mert nem igazán lehet megkülönböztetni a dalokat, általában mindegyik ugyanazt a hatást hozza.
Hallgassa az, akinek hatalmas háza van saját szárnnyal, és szeret a nap bármely szakában egy giccses pohárba töltött borral üldögélni. *-*
A legjobb számja a Zalbumnak a Mr. Universe, ez hasonlít leginkább arra, amit én keresek egy zenében. :)
A nem legjobb, hanem legrosszabb számja szerintem az Everything Changed. Egyáltalán nem fogott meg... már vártam, hogy vége legyen. x)
Szerintem ez 10/7... mert jó ez.
Különben meg van hegedű is. És milyen szépen szól :O


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése