Felháborító, hogy erről még nem is írt senki... nodemindegy, most úgy döntöttem, megosztom én veletek, amit gondolok a skót-észak-ír-ír együttes legutóbbi albumáról.




 Szerintem eddig a Snow Patrol csak simán indie rock volt, de szerintem ezzel az albummal bőven beleférnek a britpop kategóriába is.
  Az albumon tizenegy dal található, amelyek közt van kicsit gyorsabb, ritmusosabb (If There's A Rocket, Tie Me To It, Crack The Shutters, Take Back The City), van lassú szerelmes, mint a Set Down Your Glass és a The Planets Bend Between Us. De vannak az olyanok is, amik persze az énekes múltjáról szólnak, önelemezgetős dalok, például a Disaster Button vagy a Please Just Take These Photos From My Hands.

  Ebben az albumban több a zongora/szintetizátor, és dominánsabb a dob (ha nem is komplikáltabbak a dob témák, de mindenféleképpen plusz lüktetést ad, erre jó példa a The Golden Floor vagy az If There's A Rocket.
  Szövegileg az, hogy nem hoz újat, szerintem inkább dícséret, mint sértés, mert Gary Lightbody szerintem mindig is csodálatos dalszövegeket írt, nem hiába járt ő olyan egyetemre, ahol irodalmat, meg ilyen szép dolgokat tanult.

  Két dal van még a Lifeboats meg az Engines, ami nekem kicsit ilyen egy kaptafára készült, deeeee jó kis kaptafa az, nem kell aggódni, a Lifeboats azért testhosszal nyer az Engines előtt. Mindkettőben elég rendesen odateszi magát a basszeros, dallamilag pedig teljesen fülbemászó.
  Van még olyan, hogy The Lightning Strike, ami ugye három részből áll. Az, hogy a mákos Pinkpoposok megkapták mindhárom részét élőben, az örök seb marad, de gyógyulgat, hiszen What If The Storm Ends? a Szigeten is volt.
  Szóval véleményem szerint egyáltalán nem volt rossz ötlet egy ilyen hosszú és nagyobb lélegzetvételű dalt az album végére bevágni, úgy gondolom, feszegetik a határaikat, hogy meddig képesek elmenni, mennyit tudnak fejlődni stílusilag, és az eredmény nálam elég meggyőző.

  Plusz pont azért, mert élőben is rohadtjók (Y) :)
  Nem gondolom, hogy ez az album bármennyiben is jobb lenne a Final Straw-nál vagy az Eyes Open-nél, de a bizonyos mércét megüti, és a kaptafáit is szeretjük.

Azért jó ez, mert van benne régi Snow Patrol, meg új Snow Patrol...
Azért rossz ez, mert ezt nem lehet csak úgy meghallgatni. Ezt hallani kell. (ám x))
Hallgassa az, aki feltétel nélkül szereti a Snow Patrol-t. Ezt jóindulatból nem szabad hallgatni.
A legjobb számja a Zalbumnak a The Golden Floor. Komolyan, fény a sötétségben, az egyetlen, a mindenható... gyönyörű lett, és elüt az együttes általános stílusától.
A legrosszabb számja azt mondanám, hogy Engines, de nem, mert a Please Just Take These Photos From My Hands... :S
Szerintem ez 10/8. Kereken. Se több, se kevesebb. És nagyonnagyon szigorú voltam. Komolyan.
Különben meg jöjjenek már vissza, életem legjobb éjszakája volt a Szigetes koncertjük :D
Utóirat: Bírom a borítót. :D


2 megjegyzés:

Helyna írta...

...Photos a legrosszabb szám?? OMGOMGOMG... erősen disagree. Ha MUSZÁJ mondani, akkor én Engines-t választanám. Okéhátez szubjektív.
Ööö.. amúgymeg.. minden másban erősen agree. :) Bár a legjobb dalt se tudnám kiválasztani, szal respect, hogy te ki tudtad. :)

H.

Tia írta...

Egyértelműen a The Golden Floor a legjobb. Utána második helyen áll minden más, harmadikon meg a Photos xD Nemtudom, Engines nálam első hallgatásra elért egy jónagy KUDOS-t, merthogy valamiért másabb volt, mint a többi, csak később csúszott kicsit lejjebb, Photos meg végig üresjáratban ment. Szeretem, csak nem annyira :D
;)
MEGHÁT ember legyen a talpán, aki miután hallja a TGF-t élőben, nem azt rakja elsőnek. Az volt az első dal, amit megszerettem az albumról :D

Megjegyzés küldése