A számokról:
A Dark passion play kapott egy szép keretet maga köré: indításnak - eléggé merész ötletként - egy 14 perces (az eddigi leghosszabb) dalt kapunk a nyakunkba ("The Poet and the Pendulum"), és mivel jellemzően jól sültek el az eddigi ilyen óriásköltemények (a filmzenére hajazó stílusnak köszönhetően), nincs ezzel semmi gond. E dal párja a lemez legvégén a "Meadows of heaven", amely mellőzi az összetettséget, és nincsenek dallamváltások, de korrekt zárása az albumnak.
A lemez nagy pozitívumának tartom, hogy minden eddiginél jobb slágerdalok születtek a "Bye bye beautiful", az "Amaranth" és az "Eva" személyében. A "Bye bye beautiful" egyértelműen az album legerősebb száma, naná, hogy Marco miatt. Anette mellette csak egy sima vokalistának tűnik, örülök, hogy itt csak háttérszerepet kapott, mert az egész szám eggyé válik Marco stílusával. Ellenben az "Eva" - akármennyire is fáj bevallani, de - tökéletes Anette-nek, csodás ballada, amely csontig hatol, és sikeresen felkerült nálam a legszebb balladák listájára is.
Igazából még talán a "Last of the wilds" maradt meg a fejemben, a vonósok és a rockzene instrumentális keveréke, szerencsére ének nélkül. Aztán persze el kellett rontani a jót, a banda kiadta kislemezen "Erämaan viimeinen" címmel, amelyen Jonsu, az Indica énekesnője vokálozik. Kérdem én, ha a Nightwishnek van saját női énekese, minek felkérni mást? Ráadásul Jonsu hangja egyáltalán nem passzol a remek instrumentális dallamokhoz, ki fogom mondani, de nála még Anette is jobb lett volna.
Minden egyéb szám, ami az albumon van, szerintem felejthető a többihez képest, sőt, a korábbi Nightwish-dalokhoz képest meg pláne. Erről ennyit is.
Ajánlatként a "Bye bye beautiful", éljen Marco. Csak azért mutatom be a videóklipes verziót, hogy lehessen látni a különbséget, mi lett a régi videókhoz képest - a Nightwish, a symphonic metal és a gothic metal kiemelkedő képviselője egy nulla mozgáskultúrával bíró, miniszoknyás, tornacipős énekesnővel? Ciki.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése