A szerzeményekről:
Amit szeretek ebben az albumban, hogy szinte minden egyes dalban találhatunk valami szerethetőt. S bár nem kimondottan slágerdalokról van szó, a lemezt újra és újra meghallgatva nincs bennem hiányérzet ilyen tekintetben, mert a daloktól és a szövegektől is élményeket kaptam.
Nem vitás, hogy az elsőként kiadott single, a "You overdid it doll" az egyik legjobb nóta az ismerkedéshez, mert a billentyűs részek, a sétálásra buzdító dobütemek és a könnyen megmaradó refrén igazán hallgatóbaráttá teszi ezt a dalt (nem meglepő, hogy én is ezt ismertem meg először). Naná, hogy ez lett az első single, tényleg magasan kiemelkedik mind közül.
Liam Fray szerencsére igyekezett sokat kísérletezni az albumon, így szinte mindenki megtalálhatja a magának való kedvencet. Van itt fura dallamvilágú, lassan beindulás, majd felgyorsulás a végére ("The Opener"), háttérvokálra építés ("Take over the world", "Cross my heart & Hope to fly"), kicsit slágeresebb, de mégsem a tévékbe való hangzás ("Good times are calling", "Scratch your name upon my lips"), vagy pörgés néhol szinte már punkrockos betétekkel és kiáltásba forduló énekkel ("Sycophant").
Változatos? Az egyszer biztos. De itt még nincs vége, mert még a filmzenei hatásokat is megkaphatjuk a "Will it be this way forever"-től, amely markáns dobjaival, vonós háttérkíséretével és alkalmankénti zongoraelemeivel majdhogynem egy szimfonikus zenekar tükörképévé képes formálódni az átvezetésekben.
A legvégére hagytam a lassabb számokat, amelyeknél szebbet nem mostanában hallottam. A csak zongorakísérettel bíró "Last of the ladies" vagy az akusztikus gitárral felvett "The rest of the world has gone home" a tiszta zsenialitás példái az egy szem hangszerrel eljátszott dalok tekintetében: megmutatják, hogyan lehet valami ilyen egyszerű dallamvilággal is tökéletes.
Ajánlatnak a "You overdid it doll", engem rögtön beszippantott:
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése